Osiguranje kvaliteta rada i studija koje izvode Univerzitet i fakulteti i akademije u sastavu Univerziteta je sastavni dio nacionalnog osiguranja kvaliteta i preduslov za uporedivost diploma i kvalifikacija u okviru jedinstvenog Evropskog prostora visokog obrazovanja.
Cilj uspostavljanja institucionalnog sistema za osiguranje kvaliteta je utvrđivanje standarda kvaliteta rada i regulisanje mehanizama i postupaka za upravljanje, praćenje, vrednovanje, unapređivanje i razvoj kvaliteta, kao i razvijanje politike i organizacione kulture u obavljanju svih djelatnosti Univerziteta.
Prioritetne oblasti u kojima se osigurava, obezbjeđuje, unapređuje i kontroliše kvalitet su:
– kvalitet studijskih programa,
– kvalitet nastavnog procesa,
– kvalitet naučno-istraživačkog i stručnog rada,
– kvalitet nastavnika i saradnika,
– kvalitet studenata,
– kvalitet udžbenika, literature, bibliotečkih i informatičkih resursa,
– kvalitet upravljanja visokoškolskom ustanovom i kvalitet nenastavne podrške,
– kvalitet prostora i opreme,
– kvalitet finansiranja,.
– uloga studenata u samovrednovanju i provjeri kvaliteta,
– sistemsko praćenje i periodična provjera kvaliteta,
– javnost u radu.
Kancelarija za osiguranje kvaliteta Univerziteta je administrativno stručno služba čiji je zadatak stvaranje mreže za osiguranje i unapređenje kvaliteta na Univerzitetu i integrisanje Univerziteta u nacionalnu i međunarodnu mrežu za osiguranje kvaliteta. Kancelarija je pokretač i koordinator inicijativa i provođenja razvojnih programa u svrhu kontinuiranog osiguranja i unapređenja kvaliteta.
Kancelarija obavlja sljedeće zadatke:
– pruža savjete i preporuke organizacionim jedinicama Univerziteta,
– organizuje seminare iz oblasti osiguranja kvaliteta,
– radi na uspostavljanju i uređivanju dokumenata o osiguranju kvaliteta,
– definiše kriterijume kvalitetnog funkcionisanja Univerziteta,
– razvija postupke spoljašnjeg i unutrašnjeg vrednovanja, metode za istraživanje različitih aspekata kvaliteta obrazovanja kao i različitih ciljnih populacija (studenata, nastavnika, administrativnog osoblja, rukovodilaca, poslodavaca)
– priprema, organizuje i koordinira vrednovanje različitih segmenata funkcionisanja Univerziteta,
– osigurava povratne informacije od studenata i usmjerava njihove sugestije, prijedloge i kritike,
– prikuplja, obrađuje i analizira informacije o osiguranju kvaliteta od svih korisnika,
– organizuje stručno i profesionalno usavršavanje nastavnog i administrativnog osoblja.
Dokumenta iz oblasti kvaliteta
Izvještaji o samovrednovanju:
Izvještaj o samovrednovanju 2009
Izvještaj o samovrednovanju 2010
Izvještaj o samovrednovanju 2011
Izvještaj o samovrednovanju 2012 i 2013
Izvještaj o samovrednovanju 2019
Odluka o imenovanju Kancelarije za obezbjeđenje kvaliteta.
Kancelarijom rukovodi Jelena Stevanović, koordinator za osiguranje kvaliteta.
Radno vrijeme kancelarije za osiguranje kvaliteta je svakog radnog dana od 08:00 do 16:00 časova.
Telefon: + 387 55 231 127,
E-mail: jelena.stevanovic@spu.ba
Kancelarija: Kampus u Slobomiru br. 102 (prvi sprat)